معرفی سرویس بخش موسیقی: (spotify) اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟

Sunday، ۷ Aazar ۱۴۰۰

معرفی سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای (Spotify) :

اسپاتیفای سرویس محبوب پخش موسیقی هست، و دارای پادکست(داستان های صوتی)، ویدیو هم هست که به‌طور رسمی در ۷ اکتبر سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. مزایای بی‌شما نسخه پریمیوم اسپاتیفای باعث شده بیشتر افراد به دنبال خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای باشند.

اسپاتیفای توسط شرکت SpotifyAB در استکهلم واقع شده است. اسپاتیفای از حقوق سازنده‌های آثار موسیقی به‌صورت کامل محافظت می‌کند و با امکانات حرفه‌ای خود باعث معرفی هنرمندان نیز میشود.

ویژگی های مهم اپلیکیشن اسپاتیفای با خرید اکانت پخش موسیقی اسپاتیفای:

· گوش کردن به آهنگ های بی‌شمار و آهنگ هایی که دوست دارید:

با پرمیوم کردن اکانت اسپاتیفای خودتون، میتوانید بدون هیچ محدودیت هر موزیکی رو در پلی لیست‌هایی که مردم ساختند و یا با جستجو کردن از طریق صفحه هنرمندان گوش بدهید. ولی در اکانت رایگان محدودیت‌هایی برای این کار وجود داره و که شما نمی‌توانید روزانه بیشتر از چند آهنگ را پلی کنید و گوش بدهید.

· کیفیت بالا آهنگ‌ها:

برای اکثر مردم مهم هست که آهنگی که کوش میکنند کیفیت خوبی داشته باشد، برای گوش دادن به آهنگ با کیفیت بالا شما نیاز به پرمیوم کردن اکانت اسپاتیفای دارید، اما در نسخه رایگان روزانه همان تعداد بسیار محدود آهنگ و با کیفیت پایین باید گوش بدهید.

· بدون قطع شدن و نویز در اسپاتیفای آهنگ گوش کنید:

به احتمال خیلی زیاد به این مشکل برخوردید.که بیشتر اوقات شما درحال گوش دادن یک آهنگ هستید که قطع و وصل یا صدای نویز به گوش میرسه که این موضوع خیلی آزار دهنده میشه، حالا خبر خوش این است که با پرمیوم شدن اکانت این مشکل هم حل میشود

· آفلاین گوش کنید و بدون محدودیت دانلود کنید:

کاربرانی که از اسپاتیفای استفاده میکنند بخاطر وجود نداشتن حالت آفلاین و دانلود آهنگ از دست اسپاتیفای نارضایت هستند، اما باید گفت در اسپاتیفای قابلیت دانلود و آفلاین وجود دارد و این قابلیت بستگی به نوع اکانت شما دارد که با پرمیوم کردن اسپاتیفای شما از آن برخورد خواهید داشت اما در نسخه رایگان این امکان برای شما وجود ندارد...

تفاوت اسپاتیفای (Spotify) با سرویس های مشابه :

· معرفی موسیقی های مورد علاقه شما :

اگر کاربر اسپاتیفای باشید به‌خوبی با پلی‌لیست (Discover Weekly) آشنا هستید.

(Discover Weekly) درواقع نوعی قابلیت خاص هست که هر هفته جدیدترین موسیقی‌هایی را که ربات های اسپاتیفاق حس می‌کند شما به آن‌ها علاقه دارید، در قالب یک فهرست به شمت ارائه می‌دهد.

· دسترسی و تنوع پلی لیست ها :

یکی از دلایل محبوب شدن سرویس اسپاتیفای دسترسی داشتن به پلی لیستی هایی که کاربران آن را ساخته اند هست، این امر باعث شده کاربران موسیقی های مشابه موسیقی هایی در سبک موردعلاقه خودشان است را راحت تر بیابند.

· امکان پخش روی دستگاه های دیگر:

اسپاتیفای امکان پخش روی دستگاه‌های دیگر یا اسپیکرهای هوشمند را دارد. به این ترتیب که هنگام پخش موسیقی می‌توانید آهنگ پخش را از روی اپلیکیشن به یک دستگاه دیگر (که اسپاتیفای روی آن نصب است) یا یک اسپیکر هوشمند تغییر دهید.

خرید اکانت اسپاتیفای به طور مستقیم با سختی‌هایی همراه است که بلید اکانت این کار را سهولت بخشیده است با خرید اکانت اسپاتیفای از بلید اکانت به راحتیُ حسابی فعال و بدون مشکل داشته باشد.

چطور در اسپاتیفای اکانت بسازیم و از خدمات رایگان استفاده کنیم؟

  • ابتدا وارد سایت اسپاتیفای شوید و حساب کاربری بسازید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر اکانت فیسبوک دارید ازطریق فیسبوک وارد حساب کاربری‌تان شوید، چراکه از این طریق می‌توانید با دوستان‌تان هم در ارتباط باشید و بدانید که به چه سبک موزیکی گوش می‌دهند و آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را با هم به‌اشتراک بگذارید.
  • یک سطح اشتراک انتخاب کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که نسخه‌ی پریمیوم اسپاتیفای (Premium) را انتخاب کنید، چراکه با این نسخه می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، این نسخه انعطاف‌پذیرتر است و ازطریق دستگاه‌های بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. برای خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای می‌توانید از بلید اکانت اقدام به خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای کنید. با خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای از سایت بلید اکانت، اکانت شما شامل گارانتی دائمی خواهد شد.
  • اپلیکیشن رایگان اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید. نسخه‌هایی برای دسکتاپ، آیفون/آیپد و گوشی‌های اندروید وجود دارد.
  1. دانلود اپلیکیشن اسپاتیفای اندروید (spotify android)
  2. دانلود اپلیکیشن اسپاتیفای اپل (ای او اس) (spotify ios)
  • ازطریق این دستگاه‌ها وارد حساب خود بشوید و به موسیقی‌ها گوش کنید.

نصب اسپاتیفای ساده است اما وقتی که وارد آن می‌شوید ویژگی‌های بیشتری می‌یابید و هرچه بیش‌تر موسیقی گوش دهید، کاربر هوشمندتری می‌شوید. البته بای توجه داشته باشید که نسخه رایگان اسپاتیفای با محدودیت‌ها و تبلیغات همراه است.

چطور حساب اسپاتیفای را حذف کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که دیگر از اسپاتیفای استفاده نکنید می‌توانید حساب خود را حذف کنید. البته خوب است بدانید که می‌توانید از نسخه‌ی ویژه به نسخه‌ی رایگان بروید. بنابراین اگر دغدغه‌ی مسائل مالی دارید، به شما توصیه می‌کنیم صرفا به نسخه‌ی رایگان متتقل شوید. اما اگر کلا دوست ندارید دیگر از اسپاتیفای استفاده کنید، برای حذف حساب خود این مراحل را پیروی کنید:

  • ابتدا وارد صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت اسپاتیفای شوید تا ببینید که چطور باید حساب خود را ببندید؛
  • به حساب اسپاتیفای خود لاگین کنید؛
  • برای حذف حساب خود روی این لینک کلیک کنید.

اگر نتوانستید حساب خود را ببندید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:‌

  • لاگین کنید و مستقیم وارد صفحه‌ی پشتیبانی شوید؛
  • حساب (account) را به‌عنوان category انتخاب کنید؛
  • جمله‌ی «من می‌خواهم حساب اسپاتیفای خود را برای همیشه ببندم: I want to close my Spotify account permanently» را انتخاب کنید؛
  • سپس برای حذف حساب یا لغو اشتراک خود کلیک کنید.

چطور در اسپاتیفای دوستان خود را پیدا کنیم؟

اگر ازطریق فیسبوک وارد اسپاتیفای شوید، به‌راحتی قادر خواهید بود تا دوست پیدا کنید و بدانید که دیگران به چه موسیقی‌هایی گوش می‌دهند. فید فعالیت در قسمت سمت راست نرم‌افزار دسکتاپ قرار دارد و می‌توانید ازطریق آن از موسیقی‌هایی که دوستان‌تان گوش می‌دهند باخبر شوید و راجع‌به آنها نظر دهید.

همچنین می‌توانید از قسمت جست‌و‌جوی اپلیکیشن اسپاتیفای برای پیدا کردن دوستان استفاده کنید. در زیر فید فعالیت، دکمه‌ی «دوستان را پیدا کن» قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد تا دوستان یا هنرمندان جدیدی پیدا کنید.

اگر فیسبوک ندارید یا نمی‌خواهید ازطریق فیسبوک وارد اسپاتیفای شوید، می‌توان همچنان به پیدا کردن دوستان ادامه دهید، اما این فرایند در برخی موارد قدری دشوارتر خواهد بود.

آن‌‌طور که خود اسپاتیفای گفته است، بهترین راه برای پیدا کردن و فالو کردن یک دوست استفاده از جعبه‌ی جست‌و‌جو به این فرمت است: Spotify:user:USERNAME. کافی است به‌جای USERNAME نام دوست خود را بنویسید. اگر نتوانستید دوست‌تان را پیدا کنید، از او بخواهید لینک پروفایل خود را مستقیما از صفحه‌ی پروفایل کپی کند و برای شما بفرستد. از او بپرسید آیا می‌تواند یکی از پلی‌لیست‌های خود را با شما به‌اشتراک بگذارد یا نه. اگر او پلی‌لیست درست کرده بود، نام کاربری‌اش در URL به‌عنوان یک عدد درج شده است. شما می‌توانید از این عدد برای پیدا کردن او استفاده کنید یا روی نام او در پلی‌لیست کلیک و او را فالو کنید.